miercuri, 16 noiembrie 2011





Despre Cunoasterea de Sine


"Inimile voastre cunosc in tacere tainele zilelor si ale noptilor
Insa urechile voastre tanjesc dupa glasul cunoasterii din inimi
Ati vrea s-atingeti cu degetele trupul dezgolit al viselor voastre
E bine sa vreti.
Paraul ascuns din fantana sufletului vostru trebuie numaidecat ca sa razbata si sa alerge catre mare murmurand
Si doar atunci comoara din adancul sufletelor voastre cele fara de margini vi se va arata
Dar nu va cantariti comoara cea de taina cu cantarul
Si nici nu cercetati adancurile cunoasterii voastre cu firul or prajina, caci sinea voastra e o mare fara tarmuri si fara de masuratori
Nu spuneti "am gasit adevarul" ci mai degraba "am gasit un adevar"
Nu spuneti "am gasit cararea sufletului"
Mai bine spuneti "am intalnit sufletul mergand pe cararea mea"
Caci sufletul colinda toate cararile
Nu are un singur drum si nici nu se inalta drept precum o trestie
El se deschide precum un lotus cu nenumaratele-i petale"


Kahlil Gibran - Darul iubirii

Niciun comentariu: